Gürbulak Sınır Kapısı
Türkiye'yi İran ve Orta Asya'ya bağlayan ve Tarihi İpek Yolu'nun üzerinde bulunan Gürbulak Sınır Kapısı ilk defa 2003 yılında modernize edilmiş; ancak aradan geçen yıllar içerisinde bakımsız kalan ve Türkiye'nin "Yeniden Canlanan İpek Yolu" üzerinde gelişen ticaretine yanıt veremez hale gelen sınır kapısı, devlet ve özel sektör işbirliklerinin en güzel örneklerinden biri olan "yap-işlet-devret" modeliyle modernize edilmek üzere, 2020 yılında GTİ'ye teslim edilmiştir.
İran'a açılan en önemli sınır kapısı konumunda olan ve günde 800'e yakın TIR'ın giriş-çıkış yaptığı Gürbulak Sınır Kapısı'nda başlatılan yatırım çalışmaları, araç ve yolcu trafiğini durdurmadan, etaplar halinde sürdürülmektedir. Projenin tamamlanmasıyla birlikte, mevcutta 180.000 m2 olan saha alanı 320.000 m2'ye, 16.000 m2 olan kapalı alan 48.000 m2'ye çıkarılacaktır. TIR geçişleri için 8 adet giriş ve 8 adet çıkış olmak üzere toplamda 16 adet, otomobil ve otobüsler için 2 adet giriş ve 2 adet çıkış olmak üzere toplam 4 adet peron inşa edilecek; böylece mevcut kapasite 2 katına yükseltilecektir.
Modernizasyon projesiyle birlikte sahada 3 adet araç kontrol ve tarama sistemi (x-ray), yüksek teknoljiye sahip CCTV sistemleri, kartlı geçiş sistemleri, plaka tanıma sistemleri ve araç altı izleme sistemleri kurularak son derece güvenli ve kontrollü bir tesis inşa edilmiş olacaktır. Yine, modernizasyon projesi kapsamında, sahada görevli kamu personelinin kullanımına sunulmak üzere 198 daireli toplam 20.000 m2 kapalı alana sahip 3 adet lojman binası, kreş yapısı ve sosyal tesis yapılacaktır.
Kantar Ücretleri
- Güncel Fiyat 200 TL